۱۳۹۰ دی ۶, سه‌شنبه

هشدار ایران به هلی کوپتر خارجی در جریان رزمایش دریائی جنوب ایران



تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد به یک هلیکوپتر خارجی در آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز هشدار داده شده وارد فضای رزمایش نشود و از هرگونه نزدیکی به محیط آن خودداری کند.
                      هشدار ایران به هلیکوپتر خارجی در جریان رزمایش آب‌های جنوب
 
به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود موسوی از فرماندهان نظامی و از سخنگویان این رزمایش گفته است: «یک هلیکوپتر نظامی خارجی قصد نزدیک شدن به محوطه رزمایش داشت که ما پیام دادیم و هلیکوپتر یاد شده به سرعت از محل دور شد.»
 
وی همچنین افزود به تمامی نیروهای خارجی در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان گفته شده که ایران در حال برگزاری رزمایش دریایی در مرزهای خودی است و نباید به محیط رزمایش نزدیک یا وارد شوند.
 
گزارش واحد مرکزی خبر به مشخصات دقیقی از این هلیکوپتر اشاره‌ای نکرده است.
 
رزمایش ده روزه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، موسوم به «رزمایش ولایت ۹۰» از صبح روز شنبه آغاز شده و در حال برگزاری است.
 
به گفته مقامات ایرانی، این رزمایش، منطقه شرق گذرگاه هرمز تا خلیج عدن  را به مساحت حدود دو هزارکیلومتر مربع در بر می‌گیرد و در آن  تجهیزات جدید نظامی و تاکتیک‌های نیروی دریایی به آزمایش گذاشته می‌شود.
 
رزمایش نیروی دریایی ارتش در دریای عمان در حالی صورت می‌گیرد که مقام‌های ایران از سال ۱۳۸۸، مسئولیت عملیات در خلیج فارس را به سپاه پاسداران واگذار کرده‌اند و ارتش جمهوری اسلامی نیز ماموریت‌های مربوط به شرق تنگه هرمز را بر عهده دارد.
 
نیروهای نظامی ایران در سال های اخیر رزمایش های گسترده ای برگزار کرده‌اند و دلیل آن را «آمادگی نیروها و انجام تمرین های نظامی برای مقابله با هر گونه حمله احتمالی آمریکا و اسرائیل» عنوان کرده‌اند.
 
رزمایش تازه ایران پس از آن برگزار می شود که رسانه ها و فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی تهدید کرده‌اند در صورت حمله به ایران، تنگه هرمز از سوی ایران مسدود خواهد شد. در حال حاضر ۴۰ درصد نفت دنیا از مسیر این تنگه روانه بازارهای جهانی می‌شود.
به اشتراک بگذارید:(کدنویسی این ابزارک)

Balatarin :: Donbaleh :: Azadegi :: Risheha :: Cloob :: Oyax :: Yahoo Buzz :: Reddit :: Digg :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Email To: :: Subscribe to Feed