۱۳۹۱ تیر ۱۱, یکشنبه

قصه ی تلخ دارندگی طلاهای سپید و سیاه و قهوه ای !


 در دوران شباب ، پیر فرزانه ای را می شناختم ، که همواره از پندهای آموزنده او ، لذت برده و با گوش جان به اندرزهایش دقت فرا می نمودم . او یکی از دوستان و همکاران پدرم بود ، که گاهی از اوقات مخصوصا در شبهای دراز زمستانی ، به اتقاق خانواده اش برای شب نشینی به خانه ما می آمدند . آنها هم مانند اعضای خانواده ما ، هم پر جمعیت و هم اهل رفت و آمد بودند .


هر وقت که می آمدند ، از آن مرد دانا می خواستیم که یکی از داستانهای قدیمی را برای ما تعریف بکند ؛ او معمولا و به عمد موضوعی را انتخاب می کرد ، که در خلال گفته هایش ، بتواند به ما کوچکترهای جمع نیز چیزهای جدیدی را یاد بدهد .

یکی از آموخته های وی را هرگز از یاد نمی برم که گفت : " بعضی از نعمتهائی که خدا به ما می دهد ، بیشتر موجب اشتباه کردن ما می شوند ؛ و به همین دلیل ، از آنها به جای منفعت دیدن ، زیان و آزار هم می بینیم . " دیگران راحت از این سخن گذشتند ، و در انتظار بقیه داستانی که تعریف می کرد بودند ؛ اما من از او خواستم ، که برای بیشتر فهمیدن ما مثالی برایمان بگوید .

او نیز در پاسخ من گفت : " به طور مثال به دو نعمت زیبائی چهره ، و یا آواز خوش داشتن بعضی از آدمها توجه کنید ؛ اگر این نعمتها به آدمهای نادان داده شوند ؟ نه آنکه خیری از آنها نخواهند دید ؛ بلکه موجب رنج کشیدن شان را نیز فراهم می آورند . " گفتم زیبا و خوش صدا بودن هر فردی ، یک ویژگی شخصی است ؛ آدمی در موقعیتی زیان می کند،  که کاری مشترک با دیگران را انجام بدهد ؛ حال آنکه این دو ، مواردی کاملا فردی هستند .


آن مرد خردمند ضمن تأئید کردن سخن من گفت : " اشتباه شما در اینجاست ، تصور می کنید که زیبا و یا خوش صدا بودن یک نفر ، فقط متعلق به خود اوست ؛ حال آنکه دیگران هم با دیدن رخساره زیبای یک نفر ، و ازشنیدن  آواز خوش فردی دیگر، خوششان می آید و ازآن لذت هم می برند . و موضوع به همینجا خاتمه نمی یابد ، چرا که افرادی هم هستند ، که عادت دارند بی جهت و با جهت ، از دیگران تعریف بکنند ؛ در بیشتر اوقات تعریف های آنها از نعمتهای داده شده به آن اشخاص زیبا و خوش صدا ، از حد تواضع عادی می گذرد ؛ و به مرحله چاپلوسی و زبان بازی ریاکارانه هم می رسد . در چنین مواقعی است که امر بر دارندگان آن نعمتها مشتبه می گردد ؛ و بیش از حد به خودشان غرّه شده و دچار خودخواهی های مضاعف نیز می گردند . آنگاه از این صفت بسیار بد ، که از سرچشمه تواضع زیاده از حد اطرافیان به سوی آنان جاری می شود ؛ درخت خودخواهی شان کاملا سیراب شده و بیشتر رشد می کند . به واسطه رفتارهای خودخواهانه ای هم که از خود بروز می دهند ؛ آزارهای زیادی به خویش وارد می آورند . " !

اینروزها ، وقتی به سه نعمت مادی بسیار ارزنده ای ، که برخی از کشورهای جهان دارند توجه می کنم ؛ مفهوم بیانات آن پیر دانا را بیشتر درک می نمایم . اگر به ممالکی که دارای طلاهای سپید و سیاه و قهوه ای ، مانند پلاتین ، طلای زرد و نفت هستند نظری بیندازید ؟ خواهید دید که به سبب دارا بودن این سه نعمت خدادادی ، چه مشقاتی نصیب ساکنان آن سرزمینها ، که مالکان اصلی این مواهب طبیعی هستند شده است ؟!

در نگاه نخست ، همه به آنها حسادت می کنند و حسرت داشتن آن نعمتها را در خویش می پرورند ؛ ولی اگر عاقل باشند در خواهند یافت ؛ که آن مردمان کشورهای دارای ثروت های اینچنینی ، چه رنجهائی را از طریق داشتن همین طلاها می کشند ؛ و چگونه روز به روز هم بر میزان رنجوری شان افزوده می گردد ؟!

چرا که دیگرانی هم هستند ، که تمام تلاش خودشان را ، برای دسترسی به آن نعمتها بکار می گیرند ؛ و با سیاست های زیاده طلبانه خودشان ، می کوشیدند که با فریب دادن صاحبان آن منابع گرانبهای زیرزمینی ، بخش عظیمی از آن ثروتهای گرانقدر را به جیب مبارک خودشان بزنند !


اگر هم دستشان برای دارندگان آن ثروت ها رو بشود ؟ باز هم از رو نمی روند و با طراحی نقشه های دغلکارانه دیگر ، همه سعی خودشان را می کنند ، تا به گونه ای به آن طلاهای ناب دست درازی نموده ، و سودهای کلانش را نیز نصیب خویش بکنند !

 به کشورهای دارنده این نعمت  ارزشمند نفت نگاه کنید ؛ کدامشان از سلطه ظاهری و پنهانی ابرقدرت های نفع پرست در امان هستند ؟ هیچکدام ! به ممالکی مانند ایران و عراق و لیبی و ...... که دارای طلای گرانبهای سیاه می باشند بنگرید ؛ که به چه سرنوشت های شومی دچار شده اند !

تصور نداشته باشید ، که کشورهای ساکن حوزه خلیج پارس ، مانند عربستان سعودی ، کویت ، قطر ، امارات و بحرین و ..... ، که به ترتیب دارای بیشترین منابع از این گنجینه زیر زمینی می باشند ؛ از آسیب های زیاده طلبان در امان هستند ! اینگونه نیست ، چرا که زیاده خواهان گیتی ، به ویژه ایالات متحده آمریکا ، در برنامه های آتی خویش ، این کشورها را نیز جای داده اند ؛ و آنها هم دیر یا زود ، به  سرنوشت کشورهای مورد نامبرده مبتلا خواهند شد ؛ و هرگز از آسیب ابرقدرتهای سودجو رهائی نخواهند یافت !

اگر هم تا کنون از این آزارها دور مانده اند ؟ به آن دلیل است که کشورهای زورمدار ، به آن ممالک جهت  دست یازیدن به مطامع خودشان ، در کشورهای مورد تهاجم خویش نیازمند بوده و هستند . استقرار پایگاهای ایشان در سرزمین های یاد شده ، در نگاهداری ملزومات جنگی و تهاجمی آنان ، و نیز مستقر بودن نیروهای انسانی ایشان برای انجام گرفتن عملیات نظامی ، در کشورهائی که طی یک سال و نیم اخیر ، مورد چنین نفوذهای ریاکارانه قرار گرفته اند ؛ نیازهائی می باشند ؛ که توسط همین سرزمین های حوزه خلیج پارس ، کشورگشایان قرن بیست و یکم را یاری می رسانند ، که جهت ناراضی تراشی در ممالک ثروتمند نفت خیز ، بجران بیافرینند و حاکمیت های آن کشورها را ، دچار تنگناهای سیاسی اقتصادی بکنند ؛ سپس این آقایان ، برای برقراری آرامش در آن سرزمینهای درگیر شورشها ، همان کاری را بکنند که سالهاست نقشه اش را می کشند !

بر همین اساس نیز، وقتی کارشان در جاهای دیگر به پایان برسد ؛ تردیدی نداشته باشید ، که به سوی یاری رسانان خودشان هم خواهند رفت ؛ و با سرنگون ساختن حکومت های امیرنشین منطقه ، دست نشاندگان قسم خورده خویش را ، بر آن ممالک استیلا خواهند داد ؛ و تا ابد از طلای سیاه آنها سود خواهند نمود !
همانطوری که به بهانه مبارزه با گروه تروریستی القائده ، سالهاست که به کشور افغانستان یورش برده اند ؛ که تا در ظاهر با القائده و طالبان بجنگند ؛ ولی در باطن هدف اصلی آنها ، دسترسی های بیشتر و دائمی به طلای قهوه ای افغانستان است !


اگر چنین نبود ، چرا به خاطر امکان حضور یافتنشان درافغانستان ، دو ماجرای خبیثانه القائده و طالبان را در آنجا به وجود آوردند ؟ خیلی ها هم معتقدند ، که  مخارج و سلاح های آدمکشان گروه مخوف طالبان در افغانستان و پاکستان ، را نیز خودشان تأمین می نمایند ؟!

تابستان 2571 آریائی هلند . 
محترم مومنی روحی


به اشتراک بگذارید:(کدنویسی این ابزارک)

Balatarin :: Donbaleh :: Azadegi :: Risheha :: Cloob :: Oyax :: Yahoo Buzz :: Reddit :: Digg :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Email To: :: Subscribe to Feed