۱۳۹۱ تیر ۱۵, پنجشنبه

تعزیه خوانهای قرن اتم !



سپاهیان پاسدار جمهوری اسلامی عادت کرده اند ، پس از هر موشکی که آزمایش می کنند ، بلوف جدیدی بزنند و برای مخالفان غربی حکومتشان ، خط و نشانهای آنچنانی را بکشند . اخیرا که مشغول آزمایش کردن موشکهای بالستیک در مانور  نظامی پیامبر اعظم – 7 بودند ؛ در سومین روز آن ، تهدید بزرگی را مطرح نموده و گفته اند ؛ که درصورت حمله نظامی به تأسیسات هسته ای ایران ، ظرف چند دقیقه مواضع آمریکا در خاورمیانه ، همچنین اسرائیل را ، همزمان هدف حملات خودشان قرار داده و آنها را منهدم خواهند کرد !
از سوئی دیگر ، اسرائیل نیز بارها گفته است ؛ در صورتی که روشهای دیپلماسی نتوانند موجب متوقف نمودن برنامه های اتمی ایران بشوند ؛ آمادگی حمله نظامی به جمهوری اسلامی را دارد . آمریکا هم که همیشه می گوید حمله نظامی به ایران ، آخرین گزینه ای خواهد بود که علیه برنامه های اتمی جمهوری اسلامی مورد استفاده قرار خواهد داد ؛ همواره به اسرائیل پیشنهاد نموده ، که به تحریمات اقتصادی وقت زیادتری بدهد ، تا نتیجه آن بیشتر مشخص گردد !

فرمانده نیروی هوا- فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، سردار امیرعلی حاجی زاده ، ضمن اعلام این موضوع که آمریکا در اطراف ایران ، دارای 35 پایگاه نظامی است ؛ به خبرگزاری فارس گفته است : " همه این پایگاههای آمریکا  در تیررس موشکهای ما قرار دارند ؛ همچنین سرزمین های اشغالی ( اسرائیل ) نیز اهداف خوبی برای ما محسوب می شوند . " !
وی اظهار داشته است ، که موشکهای بالستیک جمهوری اسلامی ، تا 2000 کیلومتر برد دارند ؛ و توسط سپاه تدابیری اندیشیده شده ، که با ایجاد پایگاهها و استقرار موشکها در آن ، در اولین دقایق حمله نظامی علیه تأسیسات هسته ای آنها ، این پایگاهها ( مواضع نظامی آمریکا در خاورمیانه ) ، و نیز اسرائیل را منهدم کنند !

در همین رابطه خبرگزاری رویترز هم نوشته است : " معلوم نیست که آقای حاجی زاده ، شماره پایگاههای آمریکا در منطقه را ، براساس چه منبعی اعلام کرد ؟ پایگاههای نظامی آمریکا در منطقه خاورمیانه ، در بحرین ، قطر ، امارات متحده عربی ، کویت و ترکیه قرار دارند ؛ آمریکا پایگاههای دیگری هم در افغانستان و قرقیزستان دارد . "

تحلیلگران معتقدند ، اظهارات جمهوری اسلامی در باره توان نظامی خودش ، نوعی بزرگنمائی است و آنها < مراد مخالفان غربی جمهوری اسلامی است . > به این بلوف زدنها و بزرگنمائی کردنها کوچکترین اطمینانی ندارند ؛ حتی می گویند که قابلیت نظامی جمهوری اسلامی ، در حدی نیست که توان مقابله در برابر سیستم دفاعی پیچیده و پیشرفته آمریکا را داشته باشد !
و اما رسانه های ایران نیز گفته اند ، که عملیات رزمایش سه روزه پیامبر اعظم – 7  ، شامل آزمایش دهها موشک و هواپیمای بدون سرنشین ساخت داخل بود ؛ که همگی با موفقیت به هدف واحد از پیش تعیین شده اصابت کرده اند !
اولتیماتوم های سردار حاجی زاده ، می تواند ارتباط مستقیم با نتایج به بار آمده از دور جدید تحریمهای اقتصادی علیه این حکومت ، به ویژه در مورد تحریم خریدن نفت خام ایران داشته باشد . چرا که باری دیگر جمهوری اسلامی مخالفان غربی برنامه اتمی مشکوک خودش را ، به بستن تنگه هرمز تهدید نموده است . و این درحالی است که قدرتهای بزرگ هم اعلام نموده اند ؛ هیچگونه اخلال در عبور و تردد کشتیها ی تجاری در تنگه هرمز را تحمل نخواهند کرد ؛ و ناوهای آمریکا ، حضور پررنگ خودشان در آبهای خلیج فارس را همچنان حفظ کرده اند !

آنچه که مسلم است ، هر دو سوی قضیه در حال مختل نمودن مسأله سوخت و انرژی درجهان ، و بی ثبات نمودن امنیت در منطقه می باشند . سیاست جمهوری اسلامی ، بنا بر گفته علاءالدین بروجردی ، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، مبتنی بر حفظ امنیت تمامی کشتیهای تجاری و نفتکشها در آبهای خلیج فارس و در تنگه هرمز است .
ولی آمریکا و متحدان غربی اش نیز ایران را متهم می کنند ؛ که تحت پوشش برنامه اتمی صلح آمیز ، به دنبال تولید بمب اتم است ! در برگزاری برنامه مذاکرات میان نمایندگان جمهوری اسلامی و مخالفان غربی آنها در مسکو ،  چون مذاکره کنندگان به جائی نرسیده بودند ، تصمیم گرفتند که یک جلسه اختصاصی ، با حضور کارشناسان جمهوری اسلامی و کارشناسان بین المللی ، برای پایان بخشیدن به بن بست برنامه های جنجال برانگیز اتمی ایران تشکیل بدهند ؛ و در این رابطه پیشنهادات خودشان را مبادله نموده و مذاکرات دوطرفه را در این جلسه ادامه بدهند .
با به پایان رسیدن این جلسه نیز ، چون باز هم هیچ راه حلی برای این کلاف سردرگم پیدا نشد ؛ حالا دو طرف برای همدیگر شاخ و شانه می کشند و هر یک آن دیگری را به امری متهم می نماید !
 قضیه کاملا به شکل مراسم تعزیه خوانی مسلمانها در آمده ، که در آن گاهی شمر تعزیه ، با اسب سیاه و لباس سرخش شمشیر به دست ، در زمین برگزاری مراسم تعزیه می تازد ؛ و برای برای حسین و هفتاد و دوتن همراهش رجزخوانی می کند ؛ و گاهی هم این کار توسط حسین تعزیه ، که با لباس سبز و سوار بر اسب سپید است به این کار می پردازد ؛ که با تحت تأثیر قرار دادن تماشاچیان ، اشک آن ساده لوحان را در بیاورند ؛ سپس یکی از تعزیه خوانها ، کاسه گدائی شان را به دست گرفته و در اطراف زمین تعزیه ، در محل تجمع تماشاچیان ، بچرخد و پول جمع بکند !
طرفین موافق و مخالف برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی ( سران حکومت اسلامی و مخالفان غربی آنها ) ، به نوبت در میانه ی زمین دنیا می چرخند و به رجزخوانی برای یکدیگر می پردازند ! همانطوری که کار تعزیه خوانها فقط به اجرا در آوردن یک نمایش صوری برای کسب درآمد است ؛ به نمایش گذاشته شدن سناریوی ابهام آمیز فعالیت های اتمی جمهوری اسلامی ، و در گیری آنها با مخالفان این برنامه نیز ، مانند کار صوری همان تعزیه خوانهاست ؛ و جز به بهره گیری برای طرفین نخواهد انجامید و به همین هدف هم تدبیر شده است !
همانگونه که در انتهای تعزیه ها ، با کشته شدن حسین به دست شمر موضوع نمایش خاتمه می یابد ؛ تردیدی ندارم که در این نمایشات اتمی بازی های این دوطرف هم ، سرانجام باید با شهید شدن یک سوی ماجرا قضیه فیصله بیابد ! نگرانی زمانی اوج می یابد ، که چون این داستان را دشمنان ایران و ایرانی طراحی نموده اند ؛ آن که در انتهای این نمایش شوم قربانی خواهد شد ؛ باز هم ملت شریف ایران است ؛ که چنین ننگ حقارت باری سه دهه متوالی بر اندام مام میهنش مستولی شده است !
" برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی
که در نظام طبیعت ضعیف پامال است "!
تابستان 2571 آریائی هلند
محترم مومنی روحی
به اشتراک بگذارید:(کدنویسی این ابزارک)

Balatarin :: Donbaleh :: Azadegi :: Risheha :: Cloob :: Oyax :: Yahoo Buzz :: Reddit :: Digg :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Email To: :: Subscribe to Feed