۱۳۹۱ تیر ۱۹, دوشنبه

آیا حقارت با امتیاز و تخفیف فروختن نفت ، به داشتن انرژی هسته ای مشکوک می ارزد




سرانجام خبرگزاریهای جهان ، از ابراز آمادگی حکومت اسلامی ، برای فروش نفت ایران با دادن امتیاز و تخفیف به خریداران آن ، گزارشات مبسوطی را منتشر کردند . حکومت ننگین اسلامی ، برای اجتناب از تحریمها ، فروش نفت از طریق کنسرسیومی خصوصی را تدارک می بیند . خبرگزاری رویترز در گزارشی از دوبی ، به استناد گفته های روز ( شنبه هفتم جولای 2012 ) یک مقام جمهوری اسلامی ، از توافق آنها با پالایشگاههای اروپائی ، برای فروش بخشی از نفت خود از طریق یک کنسرسیوم خصوصی خبر می دهد . این خبرگزاری می گوید : " هدف ، دور زدن تحریمهائی است ، که برای وارد ساختن فشار به تهران ، برای محدود ساختن برنامه مورد اختلاف اتمی اش وضع و به اجرا گذاشته شده است . " !

ظاهرا توضیحات رئیس اتحادیه صادر کنندگان فرآورده های نفتی ایران ، تا حدودی حاکی از آن است که قرارداد بین این اتحادیه ، بانک مرکزی و وزارت نفت ایران ، ممنوعیت مصوب اتحادیه اروپا در مورد بیمه کشتی های حامل نفت ایران را دور می زند ؛ اما هنوز جزئیات مربوط به این مسأله ، و نیز پالایشگاههائی که شرکاء این توافق با رژیم اسلامی در این جریان می باشند هم معرفی نشده اند .

چون اتحادیه اروپا از روز یکم جولای ( یازدهم تیر ) منع واردات ، خرید و فروش و حمل و نقل نفت ایران را به اجرا گذاشته است ؛ احتمال این که در این ماه جمهوری اسلامی ، انتظار تنزلی پنجاه درصدی نسبت به صادرات نفت در مقایسه با ماه مشابه در سال پیش را داشته باشد بعید به نظر نمی رسد !


و این به آن معنی است ، که چنین لطمه مالی بزرگی می تواند ، ماهیانه میلیاردها دلار از درآمدهای نفتی ایران را کاهش بدهد . به گزارش خبرگزاری مهر ، آقای حسن خسروجردی رئیس اتحادیه صادر کنندگان فرآورده های نفتی در ایران گفته است : " با پالایشگاههای اروپائی گفتگوهائی صورت گرفته ، و توافقی نهائی حاصل شده است ؛ و بر اساس این توافق ، قرار است بیست در صد از کل صادرات نفت ایران ، توسط این کنسرسیوم خصوصی انجام بشود . این احتمال هم وجود دارد ، که به دلیل محدودیت های بین المللی ، امتیازات و یا تخفیف هائی جزئی به برخی از خریداران نفت بدهیم . " !

حسن خسروجردی کوچکترین اشاره ای به چگونگی تحویل گرفتن نفت ایران توسط این پالایشگاهها ، که طرف قراردادشان هستند نکرده است ؛ و در پاسخ این پرسش که آیا جمهوری اسلامی برای دور زدن ممنوعیت بیمه کشتی های حامل نفت ایران ، اقدامی به عمل آورده یا نه گفته است ؛ با توافق با برخی پالایشگاهها ، این مشکل به طور کامل حل شده است .

آیا دادن امتیاز و در نظر گرفتن تخفیف برای خریداران نفت ایران ، که نوعی باج دهی اقتصادی و سیاسی  به کشورهای خریدار نفت ایران است ؛ همان اقدامی می باشد که آقای خسروجردی ، رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی ایران گفته است ؟ یا همان اقدامی است که به قول وی به طور کامل موضوع ممنوعیت بیمه کشتی های حامل نفت ایران را حل نموده است ؟!

شنیده بودیم ، فردی که در حال غرق شدن در میان آب دریاست ؛ به تخته پاره های کوچک روی آب هم متوسل می شود تا خودش را از غرق شدن نجات بدهد . اما نشنیده بودیم ، که شخص در حال غرق شدن در آب دریا ، همان یک تکهّ تخته پاره ای را هم که در دست دارد نتواند حفظ کند ؛ و آنرا هم به امواج خروشان دریا بسپارد !

ولی حضور نکبت اثر این رژیم منحوس ، با ندانم بکاری هائی که پشت سر هم به انجام می رساند ؛ موجب شده که تا با تن دادن به چنین خفت بزرگی ، دلالان نفتی خودش را برای بازاریابی به این سو و آن سوی دنیا بفرستد ؛ تا به دنبال مفت خورها و شرخرهای بین المللی بگردند ؛ و کالای مرغوبشان که یگانه چشم امید مردم ایران است را به آنها پیشکش بکنند ؛ نشان می دهد که سران خودمحور این رژیم منفور ، که در حال غرق شدن در میان امواج متلاطم  اقیانوس شکست خورده اقتصادی شان هستند ؛ همین یک برگ برنده را هم  ، که می توانست همان تخته پاره نجات دهنده ایشان باشد را ، ناچارند به نازلترین قیمت و با دادن امتیازاتی  مانند به اقساط فروختن نفت به این دزدان سر گردنه از دست بدهند !

نابخردی های کسانی که یک شبه ، از منبر روضه خوانی ، به تخت حکومتی رسیده اند ؛ موجب می گردند که تنها وسیله و شاهرگ حیاتی کشور را ، به تاراج زیاده خواهان بین المللی ، که همواره از آبهای گل آلود ماهی می گیرند بدهد ؛ و آن چندیوزه بازان جهانی را ، که در ظاهر با این طایفه به مخالفت می پردازند ؛ ولی در باطن با آنها به توافق هائی می رسند ؛ که تا چنین تجارت های پر سودی را برایشان به ارمغان بیاورد ؛ با مکیدن خون ملت ایران فربه تر بسازند !

ویژه آنکه اعضای خلیج فارسی اوپک ، با درخواست کتبی جمهوری اسلامی از آنها ، مخالفت نموده اند و نامه رستم قاسمی وزیر نفت حکومت آخوندی ، که هفته پیش به آنها داده شده ؛ و محتوی درخواست جمهوری اسلامی از اوپک ، برای تشکیل دادن یک جلسه فوق العاده ، به منظور کاستن از تولید و بالا بردن قیمت نفت بوده نیز ، با مخالفت این اعضا روبرو شده است !

تا به حال که میلیارد میلیارد از طریق فروش نفت پول داخل مملکت می شد ؛ مردم به هزاران سختی می توانستند امورات خودشان را بگذرانند ؛ از این به بعد که دیگر از آن مبالغ گزاف خبری نیست ، چه بر سر مردم خواهد آمد ؟

تنها حسن و فایده ای که اینهمه دشواری برای مردم به بار خواهد آورد ؛ استیصال حکومت از اداره امور مملکتی خواهد بود ؛ که به سبب همه نارسائی های موجود در هر زمینه ای در کشور ، بخصوص در رابطه با مسائل اقتصادی ، چنان عرصه بر مردم تنگ بگردد ، که سرانجام آن کاری را بکنند که نسل هر چه آخوند و آخوندزاده است را در میهن ما نابود بنمایند !

فردی را می شناختم ، که هر وقت مطلبی از نارسائی های اوضاع حکومت اسلامی را می شنید ؛ از ته دلش می گفت : " خدا بدتری بدهد . " ! یک بار کسی از او پرسیده بود که چرا چنین می گوید ؟ هر بدتری که در کشور رخ بدهد ، دودش به چشم مردم ایران بیشتر می رود تا این خون آشامان .

ولی آن مرد در جواب او می گفت : " تا هر وقت که آخوند بتواند روزی یک عدد نان بربری به این مردم بدهد ؛ آنها می خورند و خدا را شکر می کنند و به صبوریشان ادامه می دهند ؛ اما آن وقتی که خدا به آخوند بدتری بدهد ، که حتی آن یک قرص نان را هم نتواند به دست مردم برساند ؛ در نتیجه فاتحه خود و حکومتش هم خوانده خواهد شد . " !!

تا بستان 2571 آریائی هلند

محترم مومنی روحی
به اشتراک بگذارید:(کدنویسی این ابزارک)

Balatarin :: Donbaleh :: Azadegi :: Risheha :: Cloob :: Oyax :: Yahoo Buzz :: Reddit :: Digg :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Email To: :: Subscribe to Feed