۱۳۹۱ مرداد ۱۳, جمعه

سرنخ اختلاس سه هزار میلیارد تومانی را با اعدام چهار نفر نمی توان رها کرد !


غلامحسین محسنی اژه ای دادستان کل انقلاب و سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ، از صدور حکم اعدام برای چهار نفر از متهمان پرونده اختلاس ، و حبس ابد برای دو متهم دیگر این پرونده خبر داد . به گفته او متهمان دیگر به زندانهای طولانی به مدت 25 سال ، 20 سال و 10 سال محکوم شده اند . اما آقای اژه ای فراموش کرده است که از متهمان اصلی پرونده مربوطه سخنی را مطرح بسازد !

بدون تردید عده ای در رل  پیرهای خیمه شب بازی این نمایش تراژدی بوده اند ؛ و با هدایت عروسکهائی که به عنوان  عاملان اجرای نمایشنامه مورد نظر ایفای نقش کرده اند ؛ سر نخهای بسته شده به این عروسکهای عامل این دزدی کلان را ، در دستهای کارگردانی خویش داشته و به این سو و آن سو کشانده اند ! بدیهی است برای به ثمر رساندن عملیات  پروژه چنین اختلاس گسترده ای ، زمانی طولانی را هم مصروف طرح نقشه و اجرای برنامه شان نموده باشند ؛ بنابراین سخنگوی ارشد قوه قضائیه جمهوری دزدپرور اسلامی ، با یک توضیح چند جمله ای مختصر ، نمی تواند و نباید سر پرسشگران را به طاق ردّ گم کنی بچسباند !

دزدهای معمولی که به خانه های مردم دستبرد می زنند ، سارقینی که برای خالی کردن منازل شهرها اقدام می کنند ؛ باندهای کوچک و بزرگی که به سراغ فروشگاهها و بانکها و .... می روند تا صندوقهای آنان را خالی نمایند ؛ حتی کیف زنها و جیب برهای معمولی گذرگاههای خیابانهای شلوغ و پر رفت و آمد نیز ، از قبل جهت انجام دادن این کارهای خلافشان ، همدستانی برای خویش دست و پا می کنند ، و با همفکری با یکدیگر در ایجاد طرح نقشه عملیات شان و سایر برنامه های مربوط به سرقتشان اقدام می نمایند ؛ پس از رفع همه نگرانی هایشان ، با خیالی آسوده به اینگونه کارهای خلاف و غیر قانونی  دست می زنند !

چطور ممکن است اختلاسی به بزرگی سه هزار میلیارد تومان ، بدون همکاری یک تیم گانگستری مبرز و با تجربه و اینکاره ، به چنین عمل مهمی پرداخته باشند ؟! اگر چه که دستگیرشدگان در دادگاههای بدوی محاکمه خویش به قاضی گفته بودند ، که بخشهای عمده ای از این مبلغ هنگفت را ، به مسؤلان حکومتی و دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، حتی به کارکنان رده بالای خود قوه قضائیه نیز !! به عنوان رشوه داده بوده اند . بعید به نظر می آید که آنها هنگام اعترافات نزد محکمه و دادگاه ، نام و نشان پیرهای تئآتر این خیمه شب بازی رسوا کننده رژیم آخوندی را اعلام نکرده باشند !

چرا تا به حال مسؤلان قوه قضائیه جمهوری اسلامی ، که خودشان در حال پیگیری این ماجرا و رسیدگی به این پرونده ظاهرا مبهم هستند ؛ دست کم جهت پاک نمودن رنگ اتهام از روی چهره های پلید خودشان ، کوچکترین اشاره ای به نام یا نامهای دزدان اصلی و متهمان بالای لیست این باند جنایتکار نمی کنند ؟!

غلامحسین محسنی اژه ای ، در انتهای پاسخ کوتاه و تردید برانگیزش به خبرنگارایسنا گفته است : " این سرانجام متهمان بزرگترین اختلاس بانکی در تاریخ ایران است . " یعنی باید همگان خفه بشوند و دیگر هیچ پرسشی را مطرح نسازند و تا ابد در این ابهام بمانند ؛ چون ممکن است در این رابطه نامهای افراد بسیار مهمی هم حضور داشته باشند ، که آشکار ساختن آن نامها ، نه فقط این جمهوری لعنتی اسلامی شان را ، بلکه خود دین مبین اسلام ! و ماهیت مسلمانان دو آتشه حاکم بر کشور را هم بر جهانیان بنمایانند !

اژه ای که از همان ابتدا ، مسؤل ویژه رسیدگی به این پرونده شده است ؛ خود به خوبی می داند ، که برملا شدن دزدی مشهور به اختلاس سه هزار میلیارد تومانی ، دقیقا بعد از علنی شدن بروز اختلافات میان خامنه ای و احمدی نژاد ، رسانه ای گشت و به گوش همگان رسید . همچنین سایر عوامل رژیم هم می توانند به راحتی حدس بزنند ، که سرنخ این دزدی به قول خودشان تاریخی ، به کدام فرد از کدام جناح متصل است !

مصطفی پور محمدی وزیر سابق دولت احمدی نژاد ، و رئیس بازرسی کل کشور ، مرداد ماه گذشته فاش کرد ، که گروه اقتصادی امیر منصور آریا ، بعد از تأیید بعضی از مقامات دولتی ، بزرگترین اختلاس بانکی تاریخ ایران ، به میزان بیش از سه هزار میلیارد تومان را رقم زده اند . به این ترتیب که بانکهای دولتی بدون وجود اعتبار لازم ، به آنها اعتبار و وام اختصاص می داده اند !

با اینکه سندهائی فاش شد که نشان می داد وزرای دولت با عوامل اختلاس ارتباط داشته اند ؛ اما محمود احمدی نژاد ، هرگونه ارتباط با عوامل اختلاس را رد کرد و گفت دولت او پاک ترین دولت جهان است !!

پرونده این دزدی ، کم کم بهانه ای شد برای افشاگری مسؤلان جمهوری اسلامی علیه یکدیگر ، که دو قوه مجریه و مقننه در این ارتباط به جان همدیگر افتادند و قصد رسوا سازی آن دیگری را دارند . دولتی که متهم به همکاری با عوامل اختلاس بود ، و نمایندگانی که نقش کارچاق کن را برای متهمان اختلاس داشتند !

آنزمان ( هنگام شروع درگیری های دولت و مجلس ) بود که رهبر جمهوری اسلامی ، طی سخنانی با بیان این که رسانه ها نباید این قضیه را انقدر کش بدهند گفت : " عده ای می خواهند از این حوادث برای زدن توی سر مسؤلین سوء استفاده کنند . " بعد از این سخنرانی بود که ظاهرا دعواها تمام شد و پرونده متهمان به دادگاه رفت !

پانزده جلسه دادگاه برگزار شد ، اما هرگز به اتهامات دانه درشت ها ، یعنی همان متهمان سرشناس رسیدگی نشد . با اینکه مه آفرید امیر خسروی متهم ردیف اول پرونده ، از برخی از مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی از جمله محسن رضائی ، علاءالدین بروجردی و اسفندیار رحیم مشائی اسم برد ؛ اما دادگاه هرگز این مقامات را احضار نکرد !

محمد جهرمی و محمود رضا خاوری رؤسای سابق بانکهای صادرات و ملی نیز ، با اینکه متهم بودند هرگز محاکمه نشدند . جهرمی به خاطر نفوذ سیاسی به دادگاه نیامد ، و خاوری هم که از ایران گریخت و در کانادا ساکن گردید !

آقای اژه ای ، اگر نمی خواهید ننگ بی عدالتی دستگاه عریض و طویل قوه قضائیه جمهوری اسلامی ، بر پیشانی شما که دادستان انقلاب تشریف دارید ، و بر پیشانی رئیس تان آقای لاریجانی بنشیند ، همینطور بر پیشانی رهبر معظم ! حکومت فاسدتان نیز مهر بی کفایتی بچسبد ، و داغ این رسوائی بزرگ تا انتهای تاریخ بر اندام اسلام ناب محمدی تان ، تاولهای چرکین بدنامی را بنشاند ؟ فقط به این یک سؤآل صادقانه پاسخ بدهید : چرا در قوانین و احکام اسلامی شما ، انگشت و دست و پای آفتابه دزدها را ، که یک یا دو شاکی خصوصی دارند قطع می کنید و چشمهای بعضی شان را از حدقه در می آورند ؛ اما برای سارقین چنین دزدی های کلانی ، که شاکیانی به تعداد هفتاد و پنج میلیون نفر دارند ؛ دزدان بالای لیست را رها می کنید که بگریزند ؛ و برای آن دزدانی که به افشاگری پرداختند ، جهت انتقام گیری و تلافی جوئی حکم اعدام صادر می کنید ؛ و بقیه را زندانی می نمائید ؟ تفاوت اینها را برای ملت شریف ایران شرح بدهید اگر راست می گوئید ؟!

تابستان 2571 آریائی هلند

محترم مومنی روحی
به اشتراک بگذارید:(کدنویسی این ابزارک)

Balatarin :: Donbaleh :: Azadegi :: Risheha :: Cloob :: Oyax :: Yahoo Buzz :: Reddit :: Digg :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Email To: :: Subscribe to Feed